Pasvorm bijwerken

Pasvorm bijwerken

Rebasen: het aanpassen van het kunstgebit of klikgebit

Wij raden u aan om jaarlijks naar de praktijk te gaan voor controle aan uw kunstgebit of klikgebit. Ook wanneer u geen last heeft. Zo kunnen problemen voorkomen worden of op tijd worden opgelost. Dit gebeurt meestal door 'rebasen'. Rebasen is het aanpassen van uw kunstgebit of klikgebit zodat deze weer perfect in uw mond past. Dit zorgt niet alleen voor optimaal draagcomfort, maar een goede pasvorm zorgt er ook voor dat er minder makkelijk vuil kan ophopen onder uw kunstgebit of klikgebit.

Wilt u ook zorgeloos kunnen eten?

Wanneer u al een tijdje een kunstgebit of klikgebit draagt slinken en veranderen uw kaken doordat er geen wortels van tanden en kiezen meer in de kaak zitten. Doordat uw kaken slinken, maar uw kunstgebit of klikgebit hetzelfde blijft, is de pasvorm van de prothese na een tijd niet meer optimaal. Dit kan problemen geven zoals:

  • Loszitten van het kunstgebit/klikgebit, waardoor u niet meer goed durft te lachen, praten en eten
  • Drukplekken (pijnlijke plekken op het tandvlees of op uw wang)
  • Wildgroei van tandvlees

Maar let op! Een slecht passende prothese hoeft niet altijd voor klachten te zorgen.

Praktijk sfeerbeeld

Controle implantaten belangrijk voor de garantie

Bij een klikgebit op implantaten is een halfjaarlijkse controle ook zeer belangrijk voor de garantie van uw implantaten. Problemen met betrekking tot de implantaten kunnen dan voorkomen worden of op tijd worden opgelost. Zo behoudt u altijd uw garantie en bent u verzekerd van een optimale en langdurige implantaatvoorziening.

Prothese check

Heeft u last van uw kunstgebit of klikgebit? Of bent u al heel lang niet meer op controle geweest?

Uw prothese jaarlijks laten checken is belangrijk voor uw prothese en uw algehele gezondheid. Deze afspraak is geheel vrijblijvend en verplicht u tot niets. Tijdens deze check wordt gekeken of uw kunstgebit nog goed in uw mond past en de behandelaar controleert uw mondgezondheid. Deze check is éénmalig en geen vervanging van de periodieke controle, maar kunt u wel gebruiken indien u twijfelt of uw kunstgebit nog goed zit.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorg Hank? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Wennen aan een kunstgebit

Wennen aan een kunstgebit

Ondanks dat onze klinisch prothesetechnicus uw prothese volledig op maat maakt, is het natuurlijk toch wennen. Ons advies is: houd uw nieuwe kunstgebit direct in en probeer er meteen mee te eten en praten.

Mocht er toch druk of pijn ontstaan, dan staan wij uiteraard altijd voor u klaar om de nodige aanpassingen te doen. Vijl of schuur zelf nooit aan uw prothese, maar neem contact met ons op.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:45 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:45 | 13:30 - 17:00 | 18:00 - 20:15
woensdag08:00 - 12:45 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 12:45 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:45 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Warmondplein 3a
Hank 4273EC
Route

Patiëntervaringen

3761 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

super goed

de heer Van der Sande behandeld mij al jaren naar volle tevredenheid. Is zeer deskundig, al jaren weet hij het afstoten van mijn implantaten te voorkomen omdat ik al een zestal jaren wordt behandeld met chemo en inmuun-kuren.

Goede behandeling

Met extra aandacht mijn gebit schoongemaakt. Dat was goed te zien. Blij mee!

Excelent

I asked for an appointment afraid I'd have to wait but they gave me few days later and now I feel better.

Altijd goed en vriendelijk

Wordt altijd goed geholpen. Fijn altijd bij de zelfde tandarts.

As usual

Zoals altijd. Vakkundig, snel en duidelijke uitleg

Hele fijne tandarts

Hele fijne tandarts

X

X

Fijne behandeling

Het was een zeer fijne behandeling

Uitstekend

Een vriendelijke medewerkster die mij behandeld heeft. Ze hield goed in de gaten of de behandeling me pijn deed en bij pijn paste ze de behandeling dan ook meteen aan.

Fijne praktijk

Bij deze tandartspraktijk zit ik al vanaf kinds af aan, nooit bang geweest voor de tandarts en altijd prettige afspraken. Ik zou deze praktijk aan iedereen aanraden. Ondertussen heb ik wisselende tandartsen en assistentes gehad en over allemaal ben ik even tevreden. Ik zou bereid zijn mocht ik verhuizen om bij deze tandarts te blijven ook als de reistijd langer word

Aardig en betrokken

Al jaren na tevreden heid holpen. Alleen wie mijn tandarts is , is niet duidelijk.

Vlot, vriendelijk en deskundig geholpen

Ik word hier altijd vlot geholpen als daar reden toe is. Men is vriendelijk, vooral de eerste contactpersoon Thea moet genoemd worden. Men werkt deskundig met moderne materialen en technieken. Soms vergeet men de patient na de behandeling te vertellen wat men gedaan heeft. Dat vind ik een aandachtspunt.

Ik werd op tijd geholpen.

Er hangt altijd een fijne sfeer nooit gehaast alles gaat heel rustig Vooral doorgaan zo

Heel goed gegaan

Mijn onderhoud ******is heel goed gegaan

Top

We worden altijd netjes geholpen. Ze luisteren naar wat je hebt. Geven je goed advies wat je moet doen.

goede behandeling.

beugel was los geschoten kon snel langs komen.

Prima

Goed

Dikke prima

Aardige en kundige mensen.

Ze hebben mij heel goed geholpen en rustig de tijd genomen

Ze nemen rustig de tijd voor je en hebben echt het vertouwen in een tandarts bij mij terug gebracht

goed en vriendelijk behandeld

duidelijke uitleg over de mogelijkheden om vervanging van mijn prothese deze is inmiddels 23 jaar oud

Goed

Uistekend

Na behandeling pijn met onderprotese een stuk minder

2 dagen later pijn nagenoeg verdwenen, mijn dank aan Frank.

Heel goed geholpen

Heel goed

Heel vriendelijk te woord gestaan

Snel en soepel reparatie van prothese geregeld. Daarnaast vriendelijk en behulpzaam geholpen door Thea van de receptie. Zoals altijd.