Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

3761 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

super goed

de heer Van der Sande behandeld mij al jaren naar volle tevredenheid. Is zeer deskundig, al jaren weet hij het afstoten van mijn implantaten te voorkomen omdat ik al een zestal jaren wordt behandeld met chemo en inmuun-kuren.

Goede behandeling

Met extra aandacht mijn gebit schoongemaakt. Dat was goed te zien. Blij mee!

Excelent

I asked for an appointment afraid I'd have to wait but they gave me few days later and now I feel better.

Altijd goed en vriendelijk

Wordt altijd goed geholpen. Fijn altijd bij de zelfde tandarts.

As usual

Zoals altijd. Vakkundig, snel en duidelijke uitleg

Hele fijne tandarts

Hele fijne tandarts

X

X

Fijne behandeling

Het was een zeer fijne behandeling

Uitstekend

Een vriendelijke medewerkster die mij behandeld heeft. Ze hield goed in de gaten of de behandeling me pijn deed en bij pijn paste ze de behandeling dan ook meteen aan.

Fijne praktijk

Bij deze tandartspraktijk zit ik al vanaf kinds af aan, nooit bang geweest voor de tandarts en altijd prettige afspraken. Ik zou deze praktijk aan iedereen aanraden. Ondertussen heb ik wisselende tandartsen en assistentes gehad en over allemaal ben ik even tevreden. Ik zou bereid zijn mocht ik verhuizen om bij deze tandarts te blijven ook als de reistijd langer word

Aardig en betrokken

Al jaren na tevreden heid holpen. Alleen wie mijn tandarts is , is niet duidelijk.

Vlot, vriendelijk en deskundig geholpen

Ik word hier altijd vlot geholpen als daar reden toe is. Men is vriendelijk, vooral de eerste contactpersoon Thea moet genoemd worden. Men werkt deskundig met moderne materialen en technieken. Soms vergeet men de patient na de behandeling te vertellen wat men gedaan heeft. Dat vind ik een aandachtspunt.

Ik werd op tijd geholpen.

Er hangt altijd een fijne sfeer nooit gehaast alles gaat heel rustig Vooral doorgaan zo

Heel goed gegaan

Mijn onderhoud ******is heel goed gegaan

Top

We worden altijd netjes geholpen. Ze luisteren naar wat je hebt. Geven je goed advies wat je moet doen.

goede behandeling.

beugel was los geschoten kon snel langs komen.

Prima

Goed

Dikke prima

Aardige en kundige mensen.

Ze hebben mij heel goed geholpen en rustig de tijd genomen

Ze nemen rustig de tijd voor je en hebben echt het vertouwen in een tandarts bij mij terug gebracht

goed en vriendelijk behandeld

duidelijke uitleg over de mogelijkheden om vervanging van mijn prothese deze is inmiddels 23 jaar oud

Goed

Uistekend

Na behandeling pijn met onderprotese een stuk minder

2 dagen later pijn nagenoeg verdwenen, mijn dank aan Frank.

Heel goed geholpen

Heel goed

Heel vriendelijk te woord gestaan

Snel en soepel reparatie van prothese geregeld. Daarnaast vriendelijk en behulpzaam geholpen door Thea van de receptie. Zoals altijd.